Månen är min och Teddans polare

Hej!

Jag sitter förnärvande på min lågt hängda måne som lyser över alla problem en likgiltig ung man kan ha för tillfället.

Här kommer en inledning på ett blogginlägg jag skrev för någon månad sedan men som jag aldrig postade:

"När han sluter ögonen så kan han se henne stå framför sig. Han känner hur hennes djupblåa ögon tränger in genom sina och in i hans bröst. Hennes viskande andetag blir till en sval smekning mot hans rodnande kind. Hon ler mot honom och skapar trafikstoppning i hans hjärtkärl. Han andas allt tyngre och tyngre. Hans fötter är en meter över marken och hans tankar är vita och blanka. Hon vänder sig sakta om och han försöker vidröra henne med sina vädjande ohållna händer, men ty hon sakta bleknar bort och hans kropp faller ned till marken med ett ringande duns. *gäsp*, 05:50 på klockan och i en säng med ett ihopskruvat lakan av en fosterställd ung man, så blir han upphunnen av sanningen igen." -Hjärnspöket Amor.

Den här låten är så sjukt bra, men vem är geniet (galningen) som laddat upp videon med ett sådant bisarrt och visuellt budskap? Om någon vet vad låten heter, skulle jag vara glad att veta så slipper folk tro att man kollar på snusk på internet... (David Letterman-trummisen kör en stand-up-virvel).

http://www.roligaklipp.se/tilde-de-paula-visar-fi-t-n-i-tv,3586.html

Jag läste en artikel angående tjejer i en Slitztidning för cirka två år sedan, det var någon relationsorienterad och rolig (=naiv) artikel om att få killar självsäkra och hur man ska hindra att bränna sig. I en mening skriver den otroligt kloka killen som skrivit artikeln: "Om ni får hem en tjej efter krogen och hon ger dig den bästa avsugningen ni någonsin har drömt om att få, beware, hon har säkert haft 50-tals olika snoppar i sig och siffran kommer att stiga. Alltså, inget flickvänsmaterial!" Jag skulle vilja höra tvärtom-versionen av det där om när en tjej tar hem en kille efter krogen. Finns det ens en sådan tjejtidning? Tror inte feministerna skulle tjuta av glädje...

Långt bak i mitt svaga närminne så har jag för mig att det finns en man som för en slags feminism för männens rättigheter. Det låter onekligen intressant med att framhäva att män har känslor, göra bilden utav män mer känslosam och därmed rättvis. Fan ta de psykfall och sexmissbrukare som förstör för oss andra killar.

En anekdot:

"I have to admit; jag är en ren superkvinna. Jag har faktiskt intalat mig själv att jag klarar allt här i världen och det stärker en verkligen när man ibland känner att man inte orkar."

Det är den nya stjärnan, och ni vet väl vem, eller hur? Mmm, just det, blondinbellan!

Ett låttips såhär i natten: Noice - En Kväll I Tunnelbanan, Stockholmspoesi när den är som vackrast.


Kram på eder alla!

Kommentarer
Postat av: Joanna

Jag hittade till din blogg via inlägg hos Blondinbella... Och jag diggar det du skrev! Men jag tycker nog bara hon är töntig... Men liks förbannat läser jag det! Hare!

2008-07-09 @ 17:48:37
URL: http://joannaofsweden.blogg.se/
Postat av: Egna

Asså, det sjukaste med klippet är att hon ser ut som pokerstjärnan Alexandra Pascalidou. Asså, i fejjan och movesen.

2008-08-13 @ 07:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0